úterý 10. dubna 2012

Autosalon a jeho kouzlení s čísly na TV Prima pro Autokelly

Product placement pro Auto Kelly v Autosalonu už překročil hranici slušného chování, začal totiž kouzlit čísly. A sice bylo potřeba dokázat o kolik je prohlídka v autorizovaném servisu dražší než v "neautorizovaném".

Ponechme stranou jádro pudla a pojďme se podívat jak se toho redakce chopila. V reportáži je jasným vítězem Autokelly:

  • jméno servisu zaznívá opakovaně
  • taktéž časté jsou záběry na logo a název společnosti
  • dle slov reportéra nabízí nižší o 5 000 Kč 
Tedy "nenažraný" autorizovaný servis chce za servisní úkony 13 500 Kč - částka uvedena slovně bez záběru papírové nabídky - čas videa 00:49.
Oproti tomu Autokelly požaduje "pouhých" 8 199 Kč. Řečeno slovně a doplněno záběrem na písemnou nabídku čas 01:40.

Na blogu Autosalonu jsou umístěny cenové kalkulace jednotlivých nabídek a přidána ještě jedna - lowcostová od Autokelly.

8 199 Kč

6 800 Kč

A zřejmě autorizovaný servis za 13 500 Kč označený ale jako servisní prohlídka Autokelly

Na které ale svítí 9 550 Kč. I kdyby byla uváděná bez DPH (u ostatních je cena s DPH komunikována) výsledek by byl 11 460 Kč

Tedy čtyři nebo dva tisíce od třinácti a půl komunikovaných ve vysílání.

Je to chyba jednotlivce :-) a ignorace správné novinářské práce, kdy je nutnost ukázat zdroje? Nebo prostě jen bulharská konstanta, aby Autokelly vyšlo dobře a dostalo to zač si zaplatilo?

Žádné komentáře:

Okomentovat